23. september 2009

Slottsbesøk

Her er noen flere bilder fra Oscarshall som jeg har tatt ved omvisningen i dag! Bygget er kjempevakkert. I hovedbygget (til venstre på bildet over) i første etg er det et stort mottakelsesrom. I bygget i tilknytning til høyre er spisesalen. Utsikten fra slottet er helt fantastisk! Veldig artig å se innover mot Oslo fra toppetasjen! I 2 etg hadde kongen sitt oppholds og soverom og i 3 etg hadde dronningen og prinsen sine rom! Alle rommene er kjempefint utsmykket og nesten alt er restaurert ned til minste detalj.


Jeg kan anbefaler en guidet tur til Oscarshall =) Veldig fint innendørs også, men desverre ikke lov å ta bilder! Ha en fin kveld =)
M

2 kommentarer:

  1. Hei!! Koselig at du likte settekassen min:)
    Du kan bruke forskjellig type papir, men bare pass på at limet fungerer godt til papiret du bruker. Jeg er ikke så heldig å ha skuffer fulle med tapetrester, så jeg har kjøpt dekorpapir på Panduro, og så bruker jeg hobbylim og smører det på med pensel. Håper det var til hjelp:)

    SvarSlett
  2. Hei! Kjempefine bilder fra Oscarshall slottet! Det var da sikkert veldig spennende inne. Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett