12. november 2009

En fantastisk bok

Å møblere et hus er ingen kunst -- å gjøre det til et hjem- det er en kunst..
Helene Forbes Hennie og fotograf Morten Andenæs står bak boken Hennie Interiør. Fikk denne boken av en person som står meg svært nær. Jeg ble naturlignok veldig glad for den - Veldig Veldig snilt... så godt å kunne drømme seg litt bort og bli inspirert nå i November ;) Hennie Interiør er en veldig tykk bok =) Stappet med herlige interiør... jeg kommer til å bruke lang tid til å komme gjennom hele boken. Her er interiør fra sjø til fjell, by og utland, kontor og resturant. I tillegg til fantastiske bilder finnes det mange fine ord og innlegg.. Jeg kan ikke annet en å anbefale denne boken for alle ivrige interiørbloggere og lesere der ute!! Fin førjulsgave til seg selv hvis man vil unne seg noe ekstra en mørk novemberkveld.. =) Jeg er allerede oppslukt..
M

11. november 2009

Archie, Molly, Hector, Golly, Lexie, Duncan...

De hørte alle til her i Glenbogle =) Savnet serie, hehe! Kar for sin kilt/Monarch of the Glen med MacDonald- familien og deres venner på slottet i det skotske høylandet! Mulig skyldes savnet min fascinasjon for slott og skotsk dialekt! God gjeng =)
M

10. november 2009

Så lägg dig ner och sov, lilla syster

Har brukt ettermiddagen til å høre på Kent sitt nye album- Röd. Koser meg!!
www.kent.nu kan du finne info, og se Kent live i NewYork.
Kommer til Norge i mars neste år!
Lalala..Ha en fin kveld =)

8. november 2009

Hjemmelaget ullmatte

Denne lille ullmatten er strikket i rillestrikk med to tråder- Alpaca og tynn nesten uspunnet ull i forskjellige farger. Etter toving i maskin heklet jeg en bord i naturhvit Alpaca rundt kantene. For å lage hull måtte jeg bruke en syl =) for å komme igjennom stoffet. Det tok sin tid, men er blitt veldig fornøyd med kanten. Antar at tovingen ble så kompakt på grunn av den rene ulla- nesten som Eskimogarn fra Garnstudio, bare enda mindre spunnet og tynnere! Er fornøyd med resultatet og tenker at matten kan brukes i en barnevogn f.eks! Rolig søndag i dag! Deilig det =)Klem M

7. november 2009

Lørdagskos

Lørdag er en good dag!!
I kveld blir det lørdagskos med tantebarna!
Tante har laget sjokoladekake, og så blir det Løvenes Konge.. Herlig=)
En av mine Disneyfavoritter..
Hakuna Matata! What a wonderful phrase
Hakuna Matata! Ain't no passing craze
It means no worries for the rest of your days
It's our problem-free philosophy
Hakuna Matata!
Music by Elton John,
Lyrics by Tim Rice

Ja, et SavanneTre måtte bli med i dag.. (og bare ett =0)

Ha en fin kveld alle sammen!!
Klem fra M

6. november 2009

Kledd for vinteren

Hei og God fredagskveld! Fant noen fine bilder på Google som jeg ble litt fasinert av :) Hva med å kle på et tre? Dette treet er en favoritt..


Ser ut som et varmt tre i nord et sted?

Fargerike trær langs veien..
Disse strikkerne må ha hatt stige, mye garn og gooood tid :)
Fine blader..
Heklevarianten.. synes dette treet er veldig fint =)
Tuttetreet i Stavanger er også pyntet- ja med tutter!
Hvorfor? ikke vet jeg, mange små som har mistet tutten sin på tur?
Ha en fin kveld og en
RIKTIG GOOOD HELG =)

M